Általános Szerződési Feltételek

orientalshop.hu webáruház | hatályos 2021. augusztus 1-től

Üdvözöljük az orientalshop.hu webáruházban, és az alábbiakban megismerkedhet a webáruház használatával, illetve a vásárláshoz kapcsolódó jogi szerződéssel. Kérjük, hogy a vásárlást megelőzően figyelmesen olvassa el jelen Általános Szerződési Feltételeket, illetve mellékleteit az Elállási jogról, illetve a Kellék- és termékszavatosságról, mert a megrendelés véglegesítésével Ön elfogadja ezt.

Ha az Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a vásárlással kapcsolatban kérdése merül fel, vagy a termékekkel kapcsolatosan egyedi igénye merül fel, akkor kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk telefonon, e-mailben vagy az oldal alján található űrlap segítségével.

Az Eladó és Tárhelyszolgáltató adatai

ATTERI Kft.
Székhely: 3100 Salgótarján, Baglyasi út 4/A.
Levelezési cím: 3100 Salgótarján, Camping út 8.
Nyilvántartó cégbíróság: Balassagyarmati Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 10244359-2-12
Cégjegyzékszám: 12 09 001440
bankszámlaszám: 10700220-25177406-52000001
E-mail: info@teritsvelunk.hu
Tel.: +36 30 427-3791

Tárhelyszolgáltató adatai:

Websupport Magyarország Kft.
Cégjegyzékszám: 07-09-025725
Adószám: 25138205-2-41
Közösségi adószám: HU25138205
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
Tel.:  +36 22 78 76 74
E-mail: support@websupport.hu

Fogalmak

A 2013. évi V. törvény, a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk) alapján Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Az 1997. évi CLV. törvény, a fogyasztóvédelmi törvény alapján

Online Adásvételi vagy Online Szolgáltatási szerződés: olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást.

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján

Távollévők Között Kötött Szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Távollévők Közötti Kommunikációt Lehetővé Tévő Eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.

ÁSZF formája, hatálya és elfogadása

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az Ön (a továbbiakban: Vásárló), és az ATTERI Kft. (a továbbiakban: Eladó), együttesen Felek jogait és kötelezettségeit foglalja magában, az orientalshop.hu webáruházban (a továbbiakban: Webáruház) történő vásárlás esetén. Az ÁSZF tartalmazza a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. A Webáruház által kínált szolgáltatásokat az Európai Unió tagállamai valamelyikében lakhellyel rendelkező magánszemélyek, valamint európai uniós adószámmal és székhellyel rendelkező vállalkozások vehetik igénybe, valamint vásárolhatják meg a termékeket. A Webáruházban történő vásárlás Online Adásvétel keretében Távollévők Között Kötött Szerződés (a továbbiakban: Szerződés). A Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azokat az Eladó nem iktatja.

A Webáruház használatához szükséges technikai tájékoztatást nem minden esetben tartalmazza az ÁSZF, amelyek a Webáruház egyéb részein érhetők el.

Az Ön megrendelésének véglegesítése előtt köteles megismerni az ÁSZF rendelkezéseit, és elfogadása esetén továbbíthatja megrendelését. Az Webáruházon keresztül történő vásárlás esetén Ön elfogadja jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az a felek között létrejövő szerződés részét képezi.

Az ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nyelve a magyar nyelv, és az itt nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó.

Árak

A Webáruházban feltüntetett árak magyar forintban értendők, és tartalmazzák a 27%-os ÁFA-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az Eladó fenntartja a jogot az árak üzletpolitikai okokból történő módosítására, amely nem terjednek ki a már megrendelt termékek árára. Amennyiben az Eladó hibásan tüntette fel az árakat, akkor a már megkötött szerződések esetén az Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Nyilvánvalóan hibás árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár;
  • az olyan kedvezményes ár, amikor a kedvezményes ár eltér a megadott kedvezmény mértékétől (pl. 1000 forintos termékre meghirdetett 10% os kedvezmény esetén feltüntetett 500 forintos kedvezményes ár).

A vásárlás menete

A Webáruházban a termékek különböző formában jelennek meg, így azokról több helyen csak részleges információ érhető el. A termékekről a teljes információ a Termékoldalon található, amelyhez általában a termék képére klikkelve lehet eljutni, és a weboldal címe https://orientalshop.hu/termek/… formában jelenik meg, ahol az utolsó tag a termék megnevezésére utal.

A termékek megvásárlása több részből áll:

  1. Termék(ek) kiválasztása;
  2. A kiválasztással a termék bekerül a “Kosárba”;
  3. A “Kosárban” több termék is elhelyezhető, annak tartalma a Kosár oldalon ellenőrizhető;
  4. A “Kosár” oldalon ellenőrizheti, illetve szükség esetén módosíthatja a kiválasztott termékek darabszámát, illetve törölheti is a “Kosárból”;
  5. Tovább mehet a “Pénztár” oldalra, ahol a “Kosár” tartalma nem módosítható, és a számlázási, szállítási adatok megadását követően a szállítási és fizetési módot adhatja meg;
  6. A megrendelés a “Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával adható le, amelyről visszaigazolást küld a rendszer.
A termék kiválasztása

A termék kiválasztása a termékképre kattintva történhet a Termékoldalon keresztül, ahol a termék fotója mellett megtalálhatja az árát, ismertetőjét és cikkszámát. Megrendelés esetén az itt feltüntetett árat kell megfizetni, amelyhez a későbbiekben még különböző kedvezmények igénybe vételére is lehetőség nyílhat (pl. kuponok felhasználása). A termék fotója illusztrációs célt szolgál, illetve az azon látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha ez feltüntetésre kerül a termékleírásban. Amennyiben a közölt információ nem elegendő számára, úgy az Eladótól további információt kérhet a megrendelést vagy a vásárlást megelőzően. A termékek színében, alakjában és méretében apróbb eltérések lehetnek, tekintettel a gyártási folyamatra, a megjelenítő eszközökben lévő különbségekre, illetve esetenként a szándékolt design-ra.

A Webáruházban történő vásárlás illetve megrendelés leadása csak azon termékek és szolgáltatások esetében lehetséges, amely termékoldalán a Weboldal lehetőséget nyújt a “Kosárba teszem” gomb megnyomásával a rendelés elindítására.

Kosárba helyezés

A termék kiválasztását követően a “Kosárba teszem” gombra történő kattintással helyezheti a kosárba a terméket. A Kosárba a webáruház lehetőségeit figyelembe véve, tetszőleges számú termék helyezhető el, amely még nem jelent fizetési kötelezettséget Önnek, ugyanis ez még nem minősül ajánlattételnek.

Amennyiben egy termék megtetszik Önnek, akkor lehetősége van elhelyezheti a Kosárban, és azokat a későbbiekben össze tudja hasonlítani. A Kosár tartalma könnyen ellenőrizhető a Kosár oldalon vagy a képernyő jobb felső sarkában található bevásárló kocsi ikonra helyezve a kurzort. A Kosár tartalma szerkeszthető, így a termékeket eltávolíthatja vagy azok számát módosíthatja. Amennyiben további terméket kíván a Kosárba tenni, úgy a menü valamelyik pontjára kattintva térhet vissza termékeket megjelenítő oldalra.

A Termékoldalakon, egyes termékekhez kiegészítők választására is lehetőség nyílik, amely ára változhat attól függően, hogy milyen termékeket választ ki, illetve a kiegészítőket milyen módon helyezi el a kosárban. A Termékoldalakon ajánlott kiegészítők esetében speciális kedvezmény is feltüntetésre kerülhet, amely csak az alaptermékkel együttesen történő megvásárlás esetén érvényes.

A termékek kiválasztása során az egyes Termékoldalak tartalmazhatnak olyan termékparamétereket, amelyeket a Megrendelő szabadon választhat. Ezen termékparaméterek azonban befolyásolhatják a vételárat.

Kosár megtekintése

A Kosár tartalma a Kosár oldalon jelenik meg, ahol annak tartalmának módosítására is lehetőség van, így első sorban a termékek eltávolítására, vagy a megrendelni kívánt mennyiség módosítására. A Kosár tartalma csak abban az esetben változik meg, ha a “Kosár Frissítése” gombra kattint, ekkor látható a megrendelés árának módosulása is.

A Kosár oldalon lehetősége nyílik kuponok beváltására, a Kuponkód beírásával, és “Kupon beváltása” gomb megnyomásával vagy esetlegesen a megjelenő kuponokra történő kattintással. A kupon érvényesítésének sikerességéről a lap tetején megjelenő üzenetben tájékoztatjuk, illetve az Kosár összegző részében a kedvezmény feltüntetésre kerül, amennyiben sikeres volt a kupon beváltása. A kupon érvényesítése az “Eltávolítás” szövegre kattintva visszavonható.

A Kosár oldal tájékoztatást ad a várható szállítási költségekről.

Amennyiben befejezte a termékek kiválasztását, és szeretné folytatni a megrendelést, akkor a “Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával léphet tovább.

Vásárlói adatok megadása és a rendelés véglegesítése

A “Pénztár” oldalon láthatja összesítve a megrendelés részleteit, a szállítási költséget és a fizetendő összeget is. Lehetőség van a fizetési mód, illetve számlázási adatok megadására. Az adatok egy részét kötelező megadni a megrendelés leadásához, ezeket *-gal jelöljük (Keresztnév, Vezetéknév, Irányítószám, Város, Utca, Házszám, Telefonszám, és E-mail cím). Amennyiben a számlázási adatok között a “Cégnév” esetleg az “Adószám” mezők is kitöltésre kerülnek, akkor ennek megfelelően erre a névre fogjuk kiállítani a számlát, és a Vásárlót Vállalkozásnak tekintjük.

A rendszer automatikusan a Számlázási címet tekinti Szállítási címnek is, azonban ha más címre kéri a szállítást, akkor itt adható meg ez is. A megrendeléshez megjegyzést is csatolhat.

A Megrendelés továbbításához jelen ÁSZF elolvasása és az abban foglaltak tudomásulvétele szükséges, és a “Megrendelés elküldése” gombra kattintással lehetséges.

Amennyiben fizetési módként bankkártyás fizetést jelölt meg, akkor a CIB Bank Zrt. által üzemeltetett oldalra irányítja a rendszerünk, ahol a kártya adatainak megadását kéri a bank a tranzakció véglegesítéséhez.

A Webáruház a megrendelés részleteiről egy összesítő oldalt jelenít meg, ahol a megrendelés részletei mellett a fizetésre vonatkozó információk is feltüntetésre kerülnek. A megrendelés, az Ön által megadott e-mail címre, e-mailben is automatikusan visszaigazolásra kerül.

A Felhasználó a Megrendelés Eladó részére történő továbbításával kifejezetten elismeri és megerősíti, hogy a termék tartalmát pontosan megismerte, azt elfogadta.

Ha a “Pénztár” oldalon létrehoz Felhasználói fiókot, akkor a következő vásárlások során adatainak beírása már nem szükséges. A Felhasználói Fiókon keresztül módosíthatja adatait, megtekintheti eddigi rendeléseit, illetve azok státuszát. Ha már regisztrált felhasználó, akkor az oldal tetején be tud jelentkezni és új megrendelést adhat le, azonban ha először vásárol a Weboldalon, akkor itt kell regisztrálni.

A Felhasználó az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

Ön a „Megrendelés elküldése”  gomb megnyomásával kifejezetten kijelenti, hogy nagykorú és tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtette. Az ajánlattételi nyilatkozata – Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – az Ön számára fizetési kötelezettséggel jár. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen ÁSZF szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Az ajánlat feldolgozása és a Szerződés létrejötte

Ön ajánlatát bármikor elküldheti az Eladó részére, amelyet általában a Webáruház rendszere automatikusan visszaigazol e-mail küldésével, de legkésőbb a rendelés leadását követő munkanapon visszaigazolásra kerül a megrendelése. A Szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó visszaigazoló e-mail-je elérhetővé válik az Ön részére a levelezőrendszerében.

A Szerződés létrejöttét követően a Vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik, amelyet a Megrendelés elküldésével, bankkártyás fizetés választása esetén teljesíthet is. Amennyiben közvetlen banki átutalást választ, úgy fizetési kötelezettségének teljesítésre 3 nap áll rendelkezésre. Ezen időszak leteltét követően a Szerződéstől az Eladó elállhat, és a megrendelést törölheti. Az ebből származó esetleges károkért az Eladó nem vállal felelősséget.

Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valódiságáért

A Webáruházban a vásárlás folyamán több lépésben kerülnek rögzítésre az adatok, és a “Megrendelés elküldése” gombra történő kattintást megelőzően, Önnek lehetősége van az előző oldalakra visszalépni (pl. a böngésző vissza gombja segítségével), és az adatokat módosítani. A megrendelését az Ön által adott adatok alapján teljesítjük, így azok pontos rögzítése fontos a Felek számára.

Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel miatt meghiúsuló teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a helytelenül megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége, a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti, és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Regisztráció

A Webáruházban regisztráció nélkül is lehetőség van a vásárlásra, azonban vannak olyan funkciók és lehetőségek, amelyek csak regisztrált felhasználók számára érhetőek el. A regisztráció történhet a felhasználó név és egy jelszó megadásával, vagy a vásárláskor a “Pénztár” oldalon a “Létrehoz egy felhasználó fiókot?” jelölőnégyzet segítségével. A regisztrációkor az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott adatokat tartjuk nyilván, és lehetőség van ezek módosítására is. A regisztrált felhasználóknak az alábbi funkciók állnak rendelkezésre a felhasználó fiókban:

  • Rendelések megtekintése és nyomonkövetés,
  • Kuponok áttekintése,
  • Számlázási és szállítási cím kezelése,
  • Fiókadatok, jelszómódosítás.

Minden vásárló számára lehetőség van az elállási jog gyakorlására, így az áru visszaküldésére, a megrendelt termékek nyomon követésére és a kuponok felhasználására, regisztráció nélkül is. Azonban regisztráció esetén minden kupon egy felülten tekinthető át.

Fizetési módok

Közvetlen banki utalással

A Webáruház kínálta technikai felület igénybe vétele nélkül is intézheti az átutalást, ha számlavezető bankjánál kezdeményezi a termék(ek) vételárának átutalását. Amennyiben ezt a fizetési módot választja, akkor a visszaigazolás során (e-mailben is) megküldjük Önnek az Eladó bankszámla számát, amelyre a teljes vételár megfizetése történik. A számla ellenértékének beérkezéséről e-mailben tájékoztatjuk, és ezt követően kezdődik meg a megrendelt termékek összeállítása és szállítása. A vásárlásról számlát állítunk ki, amelyet a csomagban, a termékekkel együtt küldünk el az Ön részére.

Utánvétel

Utánvétel esetén Önnek nem szükséges fizetni, csak a csomag átvételekor, annak felbontását megelőzően. Utánvétes fizetésnél a vásárlásról számlát állítunk ki, amelyet a csomagban, a termékekkel együtt küldünk el az Ön részére.

Bankkártyás fizetés

A bankkártyával történő fizetés a CIB Bank Zrt. által üzemeltetett weboldalon keresztül történik, így az Ön bankkártya adatai csak a banki rendszerben kerülnek továbbításra. A fizetés az alábbi lépésekből áll:

  1. A “Megrendelés elküldése” gombra kattintva a CIB Bank Zrt. fizetési oldalára kerül át, ahol a bankkártya adatainak megadásával kezdheti a tranzakciót.
  2. Kérjük ellenőrizze a megadott adatokat. Téves adatok megadása esetén a tranzakció sikertelen, így a megrendelés leadása is sikertelen lesz.
  3. A banki rendszerben történő feldolgozás után (illetve a biztonsági azonosítást követően), Ön értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és a CIB Bank Zrt. rendszere visszairányítja Önt a Webáruház oldalára, ahol összefoglalva megtekintheti a megrendelését.

A bankkártyás fizetésről részletek a Bankkártyás Fizetési tájékozóban találhatók.

Átvételi módok és szállítási költség

Az Eladó csak Magyarország területére vállal szállítást és biztosítja a megrendelt termékek átvételét.

Magyar Posta

A kiszállítást Magyarország területén a Magyar Posta végzi, MPL Üzleti csomagként vagy levélküldeményként (a továbbiakban együttesen: Küldemény(ek)). A Küldemények küldésénél az Ön által megadott szállítási és e-mail címet, valamint a telefonszámot is megadjuk a Magyar Posta részére, így a Magyar Posta saját értesítési rendje szerint tájékoztatást küldhet az Ön részére.

Az Üzleti csomagokat “Garantált 1 nap” többletszolgáltatás igénylésével adjuk fel az Ön számára, így annak kiszállítása (a Magyar Posta üzletszabályzatát figyelembe véve) a feladást követő munkanapon várható. A levélküldeményeket regisztrált belföldi levélként adjuk fel.

A Küldemények nyomon követésére a Magyar Posta által üzemeltetett online rendszer használható, az Eladó által megadott postai küldeményazonosító alapján. A küldeményazonosítót az Eladó a Webáruház rendszerén keresztül küldi meg a Vásárló részére, amelyet regisztrált vásárlóként a felhasználó fiókban tekinthet meg, illetve erről e-mail-t is küldünk a megrendeléskor megadott címre.

Nagyobb terjedelmű csomagok esetén Budapesten és környékén, a sérülések kizárása érdekében, esetenként az Eladó végzi a szállítást – ezt külön igényelni nem lehetséges.

Egyes esetekben (amennyiben a küldemény levélként is feladható a Magyar Posta hirdetménye szerint és nem tartalmaz törékeny árut) a szállítás levélküldeményként is történhet. Az igénybe vétel lehetőségéről a “Kosár” illetve a “Pénztár” oldalakon tájékozódhat. Kedvezményes levélküldeményként történő szállítás esetén előfordulhat, hogy nem vehető igénybe minden fizetési mód (pl. utánvétel), és csak csak korlátozott mennyiség rendelése esetén választható.

A csomagolásra nagy gondot fordítunk, illetve a termékere sérülésgaranciát vállalunk (a továbbiakban: Törésgarancia). A Törésgarancia a szállítás során keletkezett sérülésekre vonatkozik, és az Eladó azt vállalja, hogy ha a szállítás során a termék megsérül, és azt a Vásárló 1 munkanapon belül jelzi az Eladó részére, akkor a sérült terméket cseréljük, vagy annak vételárát visszatérítjük, az Eladó választása szerint. A Törésgarancia csak abban az esetben érvényesíthető, ha a sérült termékről és annak csomagolásáról fényképet készít, amelyen a sérülések látszódnak, és azt megküldi az info@orientalshop.hu e-mail címre. Amennyiben egy készlet (azaz több elemből álló, csak egy egységként megvásárolható termékcsoport) egyes elemei sérülnek, akkor csak a sérült elemekre vonatkozik a Törésgarancia, így a visszatérítés csak arányosan értelmezendő, a csere pedig csak a sérült elemekre vonatkozik. Amennyiben egy készlet esetén nem kíván a Vásárló élni a sérült elemre vonatkozó cserével, illetve ez készlethiány miatt nem lehetséges, akkor a sérülés dokumentálásával együtt a Vásárló élhet az elállási jogával – a sérült elemre a Törésgarancia ebben az esetben is érvényes.

A szállítási költség minden esetben feltüntetésre kerül a Pénztár oldalon, amely Üzleti csomag esetén egységesen 2.990 Ft (tartalmazza a 27 ÁFA-t), illetve levélküldemény esetén 1.190 Ft (tartalmazza a 27 ÁFA-t).

Bruttó 50 000 Ft (nettó 39 370 Ft) feletti rendelést ingyenesen házhoz szállítunk banki átutalással történő fizetés esetén.
Utánvétes szállításra +800 Ft-ot (nettó  630 Ft + Áfa) számolunk fel minden esetben a szállítási díj mellett. Külföldre jelenleg nem szállítunk.

Amennyiben a megrendelt termékek súlya több mint 20 kg, úgy ezek több csomagban kerülnek feladásra, és a szállítási díj csomagonként értendő. Az ingyenes házhoz szállítás az egy megrendelésben leadott érték alapján kerül meghatározásra.

Teljesítési határidő

Amennyiben munkanapon 10 óráig vagy nem munkanapon érkezik be a megrendelése, és bankkártyás vagy utánvételes fizetést választott, úgy általában annak teljesítését a következő munkanapon megkezdjük, és a csomagját átadjuk a szállítónak. A 10 óra után beérkezett rendeléseket úgy kezeljük, mintha a következő munkanap 10 óráig érkezett volna be. Ha közvetlen banki utalást választ, akkor általában a vételár jóváírását követő második napon kezdődik meg a teljesítés.

A Megrendelés beérkezésétől számítva, a maximális teljesítési határidő 30 nap. A 30 napos teljesítési határidő közvetlen banki utalás esetén, a vételár Eladó számláján történő jóváírástól kezdődik.

Kedvezmények, akciók és kuponok

A Webáruházban kapható termékek végső árát több tényező befolyásolhatja, illetve azok kiegyenlítésére a Fizetési módok bekezdésben részletezettek szerint lehetőség.

A végső árat befolyásoló tényezők

Akciós ár minden esetben feltüntetésre kerül a Termékoldalon, általában az eredeti ár mellett (az eredeti ár áthúzva, az akciós ár kiemelve található). Ebben az esetben a termék már az akciós áron kerül a kosárba, egyéb teendője nincs a kedvezmény érvényesítése érdekében.

Kuponok többféle módon befolyásolhatják a végső összeget, amely kifizetésre kerül, első sorban a kupon típusától függ. A kuponok az alábbi csoportba sorolhatók:

  1. Kosárkedvezmény azon termékekre érvényesíthető, amelyek a kosárba kerültek, és nincsenek kizárva a kuponkedvezményből. A Kosárkedvezmény lehet egyösszegű (azaz egy meghatározott összeg kerül levonásra a kosár végső összegéből, amennyiben a Kosár összege eléri vagy meghaladja a kedvezmény összegét) vagy százalékos arányban megadott engedmény. A kosárkedvezmény nem feltétlenül érvényes minden termékre, a részletek az aktuális kupon leírását tartalmazó tájékoztatóban találhatók.
  2. Termékkedvezmény egyes termékekre vagy termékcsoportokra vonatkozik, amely a kosárkedvezményhez hasonlóan lehet egyösszegű vagy százalékos mértékű is. A beválthatóságra vonatkozó feltételek (pl. termékek, termékcsoportok megjelölése) külön tájékoztatóban található.

A Kuponok a Kosár oldalon válthatók be a kuponkód megadásával, illetve a rendszer a Kosár oldalon is megjelenít néhány kupont, de nem feltétlenül az összeset, amely az adott esetben felhasználható. Amennyiben regisztrált felhasználó, úgy az adott kosár alapján érvényesíthető kuponok összességét a felhasználói fiókban találhatja meg. A felhasználói fiókból is beválthatók a kuponok, a leírásukra történő kattintással.

A Kuponoknak általában van lejáratuk, így azok csak az érvényességi időn belül használhatóak fel. A felhasználásuk korlátozott lehet többek között a felhasználási esetszámra, minimum vagy maximum vásárlási összegre, felhasználóra, megvásárolandó tételszámra, illetve fizetési, vagy szállítási módra is. A részletes korlátozásokat a mindenkori tájékoztató tartalmazza.

Egyszerre több kupon nem használható fel, azok más kedvezményekkel nem vonhatóak össze, akciós termékeknél nem alkalmazhatóak. Ettől eltérő felhasználás a kupon leírását tartalmazó tájékoztatóban leírtak esetében lehet.

Vételár kiegyenlítése

A vételár kiegyenlítésére a Fizetési módokban meghatározott lehetőségek állnak rendelkezésre.

Jogfenntartás

Amennyiben a Vásárló korábban rendelt terméket az ATTERI Kft-től (3100 Salgótarján, Baglyasi út 4/A. adószám: 10244359-2-12), és azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor az elállási jogával élt), vagy a megrendelt termék a nem kereste jelzéssel került visszaszállításra az Eladóhoz, úgy az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.

A Webáruházban a termékeknél feltüntetésre kerül a rendelkezésre álló készlet, és ennél több nem rendelhető. A megrendelések előkészítése során keletkezett sérülések, illetve a Webáruházon kívül leadott megrendelések, vásárlások miatt előfordulhat, hogy a megjelenített mennyiség már nem érhető el, annak ellenére, hogy a Eladó a lehető legrövidebb idő alatt korrigálja a rendelkezésre álló készletet a fenti esetekben. Ha rendelését sikeresen megküldte, de a termék nem érhető el (a fentiekben szereplő okok miatt), akkor az Eladó megkísérli beszerezni a terméket, amelynek várható szállítási idejéről értesíti a Vásárlót, aki ennek tudatában dönthet a megrendeléstől való elállás mellett. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a fentiekben leírt készlethiány esetén, ha a termék beszerzése nem lehetséges ésszerű időn belül a szokásos beszállítóitól, akkor elálljon a szerződéstől, amelyből származó esetleges károkért felelősséget nem vállal.

Külföldre történő értékesítés

Az Eladó nem különbözteti meg a Magyarország területén belül, illetve az azon kívüli Európai Unió területén lévő vásárlókat a Webáruház használatában. Jelen ÁSZF egyéb rendelkezéseinek hiányában a termékek átvételét és szállítását csak Magyarországon biztosítja minden Vásárló részére.

Jelen pont alkalmazásában vásárlónak az a fogyasztó minősül, aki valamely Európai Uniós tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

Az Eladó nem köteles:

  1. az adott tagállam szerinti nyelven kommunikálni, a kapcsolattartás nyelve: magyar;
  2. a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

Az Eladó visszatarthatja a Termék átadását mindaddig míg a teljes vételár (amely magában foglalja a szállítási költséget is, amennyiben az felszámításra kerül) megfizetésre nem kerül, ide értve azt az esetet is, ha a Vásárló az Eladó által megadott devizanemtől (Magyar Forint) eltérő devizában fizeti meg átutalással a vételárat, és annak konverziója során nem a teljes összeg kerül jóváírásra az Eladó számláján.

Vásárló jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint élhet jogérvényesítési lehetőségével, egyebekben a magyar jog az irányadó.

Digitális adattartalom működése és kompatibilitás

A Webáruház egy (tárhely szolgáltató által üzemeltetett) szerveren tárolt MySQL adatbázisból és WordPress+Woocommerce technológiával kialakított részből áll. A szerver, a Webáruház működéséhez kapcsolódó fájlok és adatok védelméről a szerver üzemeltetéséről a Tárhelyszolgáltató saját üzleti megfontolásai alapján gondoskodik. A Webáruház kialakításánál figyelembe vettük, hogy a lehető legszélesebb körben (szoftver és hardver) megjeleníthető legyen annak tartalma, így erre csak egy böngésző szoftverre van szükség (pl. Chrome, Safari, Firefox, Edge stb.). A Webáruház megjelenítése különböző méretű képernyőre optimalizált, így az információ különböző eszközökről (pl. mobil, tablet, laptop, számítógép stb.) is elérhető, a funkciói működtethetők. Egyes hálózati beállítások, szűrők és tűzfalak esetén előfordulhat, hogy a Webáruház funkciói részben vagy egészben nem működnek. Amennyiben a tartalom nem megfelelően jelenik meg, akkor kérjük jelezze munkatársunknak!

Panaszkezelés és jogérvényesítés

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken keresztül nyújthatja be az Eladó részére:

Telefon: +36 30 427-3791 (szóbeli)
E-mail: info@orientalshop.hu (írásbeli)
illetve az alábbi nyomtatvány kitöltésével és elküldésével (írásbeli):

Fogyasztói Panasz
Nyilatkozat *
Üzenetét sikeresen elküldte. Köszönjük!
Üzenetét nem sikerült elküldeni. Kérjük próbálja meg később, vagy keresse ügyfélszolgálatunkat: info@orientalshop.hu vagy +36 30 427-2791

Panasztétel módja
fogyasztó szóban vagy írásban közölheti az Eladóval, az Eladónak, illetve a Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozóan.

Szóbeli panasz
A szóbeli panaszt az Eladó haladéktalanul kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a fogyasztó Vásárló a panaszra adott válasszal nem ért egyet, vagy annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszról az Eladó jegyzőkönyvet köteles készíteni és annak 1 másolati példányát a Vásárló részére megküldeni (személyesen közölt panasz esetén átadni). Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az Eladó köteles megküldeni a jegyzőkönyvet, érdemi válasszal együtt a fogyasztónak legkésőbb 30 (harminc) napon belül.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Írásbeli panasz
Az írásbeli panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak fogyasztó részére történő eljuttatásáról. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

Sikertelen panaszkezelés az Eladóval
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói vita az egyeztetések során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

1. Panasztétel járási hivatalnál

Panasztétel a járási hivatalnál, amelyek a fogyasztóvédelmi hatóság szerepét töltik be. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

2. Békéltető testület igénybe vétele
A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul, az alábbiak szerint.

A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
d) a fogyasztó nyilatkozatát, hogy a vitás ügyet megkísérelte rendezni közvetlenül az Eladóval,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
f) a testület döntésére irányuló indítvány,
g) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen az Eladó írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a vitás ügy rendezésére tett kísérletét az Eladóval.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Tel.: 76/501-525, 501-532
Fax: 76/501-538
Mobil: 70/7028-403,
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Ideiglenes székhely: 3525 Miskolc, Vologda u. 3.
Telefon: 06-46-501-091, 501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu/

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Dr. Jakab Mariann ügyfélkapcsolati koordinátor, békéltető testületi ügyintéző
Telefon: 06-22/510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: http://www.bekeltetesfejer.hu/

Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
email: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint
Telefon: +36 36 416-660/105 mellék
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Komárom-Esztergom megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06-34-513-010
Fax: 06-34-316-259
Email: bekeltetes@kemkik.hu
web: www.kemkik.hu
http://kem-bekeltetes.webnode.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A
Telefon: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Web: www.nkik.hu

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Baranya Megyei Békéltető testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422 fax: +36-72/507-152,
e-mail: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
web: www.baranyabekeltetes.hu

A Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-269-0703
Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php
vagy www.pestmegyeibekelteto.hu
Panasz elektronikus beadása az alábbi oldalon érhető el:
http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php/panaszkuldes

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefon: 06-82-501-000
Fax: 06-82-501-046

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefon: 06-74-411-661
Mobil: 06-30-6370-047
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Székhely: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645
Pergel Bea Békéltető Testületi munkatárs
e-mail: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111
Fax: 06-88-412-150
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefon: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
http://www.bekelteteszala.hu/

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellet működő Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 305.-306. szoba.
e-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
telefon: 20/373-2570

Online vitarendezés

A fogyasztói jogviták rendezésére az Európai Bizottság létrehozott egy online felületet, amelyen keresztül a fogyasztók, regisztrációt követően, kezdeményezhetik az online vásárlással kapcsolatos vitás ügyeik kezelését. Az online vitarendezés során a fogyasztó és az Eladó közösen kiválasztanak egy vitarendezési testületet, és nem kell feltétlenül bírósághoz fordulni a vitás ügyek intézése érdekében.

Az online vitarendezési felület magyarul is elérhető a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage weboldalon keresztül.

Záró rendelkezések

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

Mellékletek és tájékoztatók

Üzenet

Üzenetét sikeresen elküldte. Köszönjük!
Üzenetét nem sikerült elküldeni. Kérjük próbálja meg később, vagy keresse ügyfélszolgálatunkat: info@orientalshop.hu vagy +36 30 427-2791